19.04.2024
 
 

LEDIGE STILLINGER I VEKSTREGIONEN HAUGESUND

 
  Novaform nyhet  
 

Novaform, prosjektadministratoren innen bygg og anlegg med avdelinger i Bergen, Stavanger og Haugesund er i sterk vekst. 

I Haugesund trenger Novaform flere dyktige konsulenter, og søker derfor prosjekt og byggeledere innen bygg og anlegg med snarlig tiltredelse. Avdelingen har gode langsiktige kontrakter og har nå  vokst ut av lokalene sine. Novaform Haugesund flytter derfor inn i helt nye lokaler i Haugesundregionens mest moderne kontorpark i januar – Nordsjø Kontorpark

Som Novaform, er også Haugesundregionen i stor vekst. Rogfast er nylig vedtatt, Hydro bygger nytt moderne Pilotanlegg, Lerøy bygger et topp moderne settefiskanlegg og kommunene bygger ut i stor skala. I Novaform vil du være med å styre store og små prosjekter innen bygg og anlegg. Et av de er D15, et fantastisk eneboligprosjekt på en av de siste sjø tomtene i Haugesund. Ikke bare er vi med på utviklingen og gjennomføringen av dette flotte prosjektet. Vi har også sammen med utbygger fått anledning til å invitere fremtidige medarbeidere i Novaform og nettverksbyggere for Haugesundregionen til en helt spesiell lansering på tomta den 22 juni.

Sitter du inne med et ønske om å flytte tilbake til slekt og venner på Haugalandet så er dette en strålende mulighet til å være først ute til å få informasjon og kanskje også sikre deg både tomt og hus. Vi vet at det å flytte tilbake til Haugesundregionen er en stor avgjørelse. Et sted og bo er første prioritet, men like viktig er nettverket til resten av familien. Novaform sammen med omdømmearbeidet i regi av Haugaland Vekst skal være en bidragsyter for deg og dine i så måte.

Våkne opp til duften av sjøluft og den vakreste utsikt hver eneste dag i din egen region fullt av muligheter!

Interessert?

Da vil vi gjerne snakke med deg. Kontakt daglig leder i Novaform - John Audun Antonsen på 476 02 020 / ja@novaform.noEller les mer om stillingene på: http://haugesund.novaform.no/jobb-

Mer om boligprosjektet:  facebook.no/d15.no / d15.no

read more
 
 

Invitasjon til gratisarrangementet "Ka skjer ittepå?"

 
  bh983A8260  
 

OPPDATER DEG PÅ MULIGHETER DU IKKE VISSTE OM. MØT GAMLE OG NYE KJENTE. MØT NYE FORBINDELSER FRA NÆRINGSLIVET.

Årlig møter 150 gjester til nettverkstreffet "Ka skjer ittepå?" Vi inviterer igjen til gratis sommertreff der studenter og de med arbeidserfaring får møte representanter fra næringslivet i Haugesundregionen.

Sted: Haugaland Kraft, Bakgården, Haukelivegen 25       Tid: 8. august kl 18-21

På programmet:

  • Stands med mange spennende bedrifter. Næringslivet i Haugesundregionen er variert og spennende og bedriftene er klar til å ta imot dere på stand. Det verste som kan skje er at du gjør noen nye bekjentskaper mens du spiser litt god mat. Du får møte nærmere 25-30 bedrifter. Her skal være noe relevant for de fleste.
  • Erfaringer deles. Ragnhild Brekke er akkurat ferdig med sin master på NTNU Trondheim og har nå fått seg jobb i DeepOcean, Haugesund. Hvor viktig har nettverk og disse arrangementene vært for henne? Gaute-Håkon Bleivik, nyhetsredaktør i Haugesunds Avis, deler sine erfaringer fra en svingete vei fra student frem til jobb.
  • Underholdning.  Artister fra prosjektet Nye bølger spiller. Dette er unge musikere mellom 15 og 25 år.
  • Mat og drikke. Tapas og selvsagt noe godt i glasset. 18 års aldersgrense.

Nevnte vi at kvelden er helt gratis? Ta med en venn og meld dere på i linken under les mer.

 
 

Ny kontrakt til iDrift

 
  iDrift  
 

En omfattende kontrakt med Norges Rytterforbund sikrer iDrift videre vekst.

HUSNES/HAUGESUND: Pilene peker i rett retning for it-selskapet iDrift. For kort tid siden kunne de signere en omfattende kontrakt om utvikling og drift av nettportalen HorsePro til Norges Rytterforbund. Kontraktens verdi er på flere millioner kroner.

-For iDrift er dette både en milepæl og en bekreftelse på at vi både har konkurranseevnen og kompetansen til å heve oss i kampen om større nasjonale kunder, sier Stian Lauknes, daglig leder i iDrift.

HorsePro er Norges Rytterforbund sin nettportal for ryttersportens stevne- og konkurransevirksomhet. Systemet inneholder funksjonalitet for å arrangere/delta på stevner, lisenshåndtering/betaling, oppslag i databaser over rytter/hest og annet rettet mot både utøvere og arrangører. Disse nettsidene har over 2 millioner årlige besøk og over 70 000 deltagere melder seg på stevner og konkurranser gjennom denne portalen.

-Det er stort for oss å bidra til system som driver en positiv aktivitet som er så viktig for mange over hele landet, særlig barn og unge, sier Lauknes.

Rir den nye vekstbølgen og ansetter flere

-Vi jakter alltid på de rette hodene, som både har kompetanse, entusiasme og som ikke minst er sultne på å prestere. Nå ansetter vi fire nye, forteller Lauknes som presiserer at nyansettelsene kommer som konsekvens av generell vekst og ikke på grunn av kontrakten med Norsk Rytterforbund.

To av de nye stillingene skal knyttes til kontoret på Stord, en stilling i Bergen og den siste i Haugesund. Lauknes utelukker ikke flere ansettelser i 2017.

-Vi teller 40 ansatte nå. Vi ønsker å vokse videre slik at vi kan posisjonere oss for flere store kunder – både lokalt og nasjonalt, sier han videre.

read more
 
 

Kombiner jobb og utdanning

 
  hogskulen-pa-vestlandet-hvl_logo-002Kombiner jobb og utdanning  
 

Høgskulen på Vestlandet har ledige studieplassar innan ulike fagområde og på ulike nivå: https://www.hvl.no/studier/ledige-studieplassar/

Særleg interessant for folk som ønsker å kombinera jobb og utdanning er kanskje vidareutdanning i Psykologi eller Systems Engineering.

Psykologi (10 sp) gir ei brei innføring i mange tema innan moderne psykologisk kunnskap bygd på forsking. Det vil bli lagt vekt på å vise praktiske konsekvensar av den teoretiske kunnskapen både i dagleglivet og arbeidslivet. Sjå meir her: https://www.hvl.no/studier/studieprogram/psykologi/

Systems Engineering (10 sp) gir studenten brei kunnskap om systemperspektiv med utgangspunkt i eige ingeniørfag. Emnet er eit fagleg supplement til dei ingeniørvitskaplege fagområda. Les meir her: https://www.hvl.no/studier/studieprogram/systems-engineering/

read more
 
 

Spennende jobbmuligheter i Haugesundregionen!

 
  MB  
 

Madsen og Brekke er et lokalt rekrutterings- og bemanningsfirma som dekker Haugesundregionen.

Vår jobb er å finne rett person til rett jobb, både til faste og midlertidige stillinger. Vi har god kjennskap til det lokale arbeidsmarkedet, og våre kunder er innen bl.a. bygg og anlegg, subsea, prosessindustrien samt andre.

For kunder har vi nå ledig følgende stillinger:

  • Regnskapsleder – Ølen Betong AS
  • Course Creator – Autostore AS
  • Salgssjef – Norsk Stål AS
  • Produksjonsmedarbeidere – Mørenot
  • Survey engineer / survey technician

For mer informasjon om disse, se www.madsenbrekke.no.

Vi ønsker kontakt med DEG som vil flytte til vår region. Er DU på jakt etter ny jobb, er nyutdannet eller har jobberfaring? Registrer gjerne din CV på www.madsenbrekke.no, eller ta kontakt med en av våre rådgivere. Vi tar gjerne en prat med deg, kanskje har vi en jobb som passer!

read more
 
 

Flere ledige stillinger hos Autostore

AutoStore-logo

Ledige stillinger hos Autostore: Software Developer, Site Manager R&D og Course Creator. Les mer her om stillingene. 

AutoStore AS is an international technology company that develops and supplies automated, space efficient warehouse systems. We specialize in space saving and efficient high-density robotic storage and picking solution for small-goods handling to some of the world's strongest brands. We are 145 employees globally, with headquarters in Vats, as well as sales and development office in Oslo.

AutoStore is a unique world-wide patented warehouse system proven to be the ideal small-goods handler for any warehouse, old or new. With standardized boxes stacked in a cube, it is easily the most space-efficient goods-to-man system on the market and can double storing capacity without increasing the storage area. AutoStore is sold via a global multi-distribution network.

22 countries, 18 languages, and counting.

read more
 
 

SYSCO Innovation Lab – der gode ideer blir til gode historier

Sysco2

SYSCO Innovation Lab er en dedikert forretningsutviklingsenhet der både kunder, ansatte og andre med idéer kan henvende seg. Her skal det raskt skapes verdier for brukere og kunder gjennom eksperimentell og agil metodikk for produktutvikling. Det handler kort sagt om å få nye løsninger og teknologier i bruk i den virkelige verden enda raskere, og med mindre risiko enn før.

I oppstartsåret 2017 har vi satt av fem millioner kroner til innovasjon og utvikling i Innovation Lab. Dette tilsvarer to prosent av SYSCO’s omsetning.
Siden etableringen av selskapet har SYSCO jobbet med innovasjon og nye løsninger for ulike virksomheter. Gjennom flere år har det blitt utviklet en egen arbeidsprosess for å få frem gode idéer og konsepter fra ansatte og kunder.
– Våre ansatte vil få muligheten til å teste ut idéer og løsninger som forhåpentligvis vil ende som produkter hos våre kunder, forteller Peder Madsen, som er Markedsdirektør i SYSCO.
Innovation Lab kan bidra til at det kan bli lavere risiko i ulike prosjekter. SYSCO har kunder og samarbeidspartnere som vil ta i bruk ulike tekniske løsninger og som ønsker å ta i bruk det beste som finnes. Dette gjøres enten for å bli mer effektive eller for å øke inntjening.

Det er en målsetting for SYSCO at Innovation Lab skal introdusere en til to nye skalerbare og nyskapende løsninger i markedet hvert eneste år. Innovation Lab skal bygges opp med et eget team som skal jobbe med nye prosjekter og følger eScape-programmet.

Nå starter jakten på den riktige personen til å lede SYSCO Innovation Lab.

– God forretningsteft, en forretningsutvikler og en person med god teknologisk kompetanse er profilen som SYSCO leter etter til å lede Innvation Lab fra Haugesund eller Oslo. Vi håper hun eller han allerede leter etter oss, sier administrerende direktør Frank Vikingstad.

read more